Skróty klawiszowe:
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
bip.opslazy.pl
Wyświetl stronę główną » Deklaracja dostępności
Ośrodek Pomocy Społecznej w Łazach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Ośrodek Pomocy Społecznej w Łazach.
Data publikacji strony internetowej: 2020-10-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-10-01.
Wytyczne standardu WCAG 2.1 dla dostępności treści internetowych, są następujące:
Zasada |
Wytyczne |
Kryterium sukcesu |
Poziom |
1 – Postrzegalność |
1.1 – Alternatywa w postaci tekstu |
1.1.1 – Treść nietekstowa |
A |
1.2 – Dostępność mediów zmiennych w czasie |
1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) |
A |
|
1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie) |
A |
||
1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) |
A |
||
1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie) |
AA |
||
1.3 – Możliwość adaptacji – Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości |
1.3.1 – Informacje i relacje |
A |
|
1.3.2 – Zrozumiała kolejność |
A |
||
1.3.3 – Właściwości zmysłowe |
A |
||
1.3.4 – Orientacja – wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym |
AA |
||
1.3.5 – Określenie prawidłowej wartości |
AA |
||
1.4 – Możliwość rozróżnienia – Ułatwienie percepcji treści |
1.4.1 – Użycie koloru |
A |
|
1.4.2 – Kontrola odtwarzania dźwięku |
A |
||
1.4.3 – Kontrast (minimalny) |
AA |
||
1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu |
AA |
||
1.4.5 – Tekst w postaci grafiki |
AA |
||
1.4.10 – Zawijanie tekstu |
AA |
||
1.4.11 – Kontrast dla treści niebędących tekstem |
AA |
||
1.4.12 – Odstępy w tekście |
AA |
||
1.4.13 – Treści spod kursora lub fokusa |
AA |
||
2 – Funkcjonalność |
2.1 – Dostępność z klawiatury |
2.1.1 – Klawiatura |
A |
2.1.2 – Brak pułapki na klawiaturę |
A |
||
2.1.4 – Jednoliterowe skróty klawiszowe |
A |
||
2.2 – Wystarczająca ilość czasu |
2.2.1 – Możliwość dostosowania czasu |
A |
|
2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie |
A |
||
2.3 – Ataki padaczki – Migotanie |
2.3.1 – Trzy błyski lub wartości poniżej progu |
A |
|
2.4 – Możliwość nawigacji |
2.4.1 – Możliwość pominięcia bloków |
A |
|
2.4.2 – Tytuły stron |
A |
||
2.4.3 – Kolejność fokusu |
A |
||
2.4.4 – Cel linku (w kontekście) |
A |
||
2.4.5 – Wiele sposobów na zlokalizowanie strony |
AA |
||
2.4.6 – Nagłówki i etykiety |
AA |
||
2.4.7 – Widoczny fokus |
AA |
||
2.5 – Sposoby wprowadzania danych |
2.5.1 – Gesty punktowe |
A |
|
2.5.2 – Anulowanie kliknięcia |
A |
||
2.5.3 – Etykieta w nazwie |
A |
||
2.5.4 – Aktywowanie ruchem |
A |
||
3 – Zrozumiałość |
3.1 – Możliwość odczytania |
3.1.1 – Język strony |
A |
3.1.2 – Język części |
AA |
||
3.2 – Przewidywalność |
3.2.1 – Po oznaczeniu fokusem |
A |
|
3.2.2 – Podczas wprowadzania danych |
A |
||
3.2.3 – Konsekwentna nawigacja |
AA |
||
3.2.4 – Konsekwentna identyfikacja |
AA |
||
3.3 – Pomoc przy wprowadzaniu informacji |
3.3.1 – Identyfikacja błędu |
A |
|
3.3.2 – Etykiety lub instrukcje |
A |
||
3.3.3 – Sugestie korekty błędów |
AA |
||
3.3.4 – Zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych) |
AA |
||
4 – Kompatybilność |
4.1 – Kompatybilność |
4.1.1 – Parsowanie |
A |
4.1.2 – Nazwa, rola, wartość |
A |
||
4.1.3 – Komunikaty o stanie |
AA |
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Nie zostały spełnione następujące wymagania:
Powody wyłączenia:
SPEŁNIONE ZOSTAŁY NASTĘPUJĄCE WYMAGANIA:
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-01. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: ALPANET - Polskie Systemy Internetowe,
42-400 Zawiercie, ul. 11 Listopada 6B, NIP: 6491660707 (z wyłączeniem dostępności architektonicznej).
Badanie dostępności strony zostało wykonane z pomocą następujących narzędzi:
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiszowych przeglądarki.
Oprócz tego, dla użytkowników przygotowane zostały następujące skróty klawiszowe:
Koordynator do Spraw Dostępności - Pani Ewa Gawlik
Do zadań Koordynatora należy realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zwanej dalej „ustawą”, w szczególności:
wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Łazach,
przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Łazach, zgodnie z art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
monitorowanie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Łazach w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
sporządzanie raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i publikacja ww. raportu w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Łazach.
przedstawianie dyrektorowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Łazach bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizacji zadań.
Dane kontaktowe:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Łazach
ul. Pocztowa 14
42 - 450 Łazy
tel. 32 67-29-571
e-mail: koordynator@opslazy.pl
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Sinkowska, ksinkowska@opslazy.pl.
Procedura wnioskowo - skragowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacje o dostępności architektonicznej siedziby podmiotu publicznego dla osób niepełnosprawnych.
Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Pocztowa 14, 42-450 Łazy
W związku z brakiem, na obecną chwilę możliwości zapewnienia dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3, Ustawy z dnia 19 lipca 2019r., Ośrodek Pomocy Społecznej w Łazach, zobowiązuje się zapewnić dostęp alternatywny. Przy wejściu do budynku dla osób z dysfunkcją ruchową czy poruszających się na wózku inwalidzkim, na odpowiedniej wysokości, został zamontowany dzwonek wraz z tabliczką informacyjną. Pracownik Ośrodka zejdzie i obsłuży osobę poruszającą się na wózku inwalidzkim, natomiast osobie z dysfunkcją ruchową w miarę możliwości pomoże dostać się na piętro w celu załatwienia sprawy, bądź osoba taka zostanie obsłużona na parterze budynku. Istnieje również możliwość, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym, iż odpowiedni pracownik uda się do miejsca zamieszkania osoby, która jest ograniczona ruchowo, w celu załatwienia sprawy.
W Ośrodku Pomocy Społecznej w Łazach istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i wymaga powiadomienia o tym fakcie OPS 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Ośrodku, z wyjątkiem sytuacji nagłych.
W celu powiadomienia OPS o chęci skorzystania z usługi tłumacza należy złożyć wniosek zawierający informację o wybranej metodzie komunikowania się: PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) i SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych) oraz krótki opis sprawy, której spotkanie będzie dotyczyło.
Wniosek można złożyć:
Niemniej, w związku z przepisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się Ośrodek Pomocy Społecznej w Łazach informuje, że osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (głuche i głucho-niewidome) mogą kontaktować się z Ośrodkiem w sposób podany poniżej:
Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi osoby z niepełnosprawnością ruchową, pracownik Ośrodka schodzi do klienta.
W zakresie dostępności informacyjno - komunikacyjnej:
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.